کارگاه‌های آموزش و توان‌افزایی سازمان‌های مردم نهاد، با حضور رییس جهاددانشگاهی استان، معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور و مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، محسن ولیئی گفت: ماهیت برگزاری این نشست ها در راستای توانمندسازی بیشتر تشکل های مردم نهاد است.

وی با اشاره به وضعیت تشکل ها در کشورهای توسعه یافته اظهار کرد: نگاه دولت در این زمینه تسهیل گری، تشویق و ترغیب است.

معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور با بیان این مطلب که افراد شاخص و مشهور در کشورهای توسعه یافته به دنبال انجام دادن مسئولیت اجتماعی خود و عضویت در تشکل های مردم نهاد هستند، تصریح کرد: تشکل های مردم نهاد به دولت کمک می کنند.

وی خدمت رسانی و سپس مطالبه گری را نفس تشکل‌های مردم نهاد دانست و بیان کرد: تشکل‌های فعال از پرداخت مالیات به شرط ثبت دفاتر رسمی و همچنین رد کردن اظهار نامه خود تا پایان 30 تیرماه هر سال، معاف می شوند و مقرر است یک شعبه تخصصی در هر استان مخصوص بررسی تشکل های مردم نهاد در حوزه مالیات راه اندازی شود.

ولیئی اظهار کرد: یک شعبه شورای حل اختلاف برای رسیدگی به اختلافات بین تشکل ها نیز تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: در سال های اخیر سرمایه اجتماعی به شدت کاهش یافته است و به دنبال افزایش نشاط و شادابی در کشور هستیم و یکی از راهکارهای آن راه اندازی اردوهای راهیان پیشرفت است.

وی از غربالگری و سطح بندی تشکل های مردم نهاد در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: قانون تشکل های مردم نهاد تدوین و در مرحله تصویب قرار گرفته است.

ولیئی با اشاره به منزلت اجتماعی تصریح کرد: جامعه به وقایع منفی حساس است اما الگوهای خوبی در جامعه برای رفع مشکلات مردم و جامعه داریم که قهرمانند ولی ناشناس هستند و در طرح منزلت اجتماعی به دنبال مطرح کردن این افراد هستیم تا سرمایه اجتماعی کشور را افزایش دهیم.

ایوب فلاحی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار کرمان با اشاره به مشکلات موجود در استان کرمان و همسایگی آن با استان های مرزی اظهار کرد: وزارت کشور باید نگاه ویژه ای در بحث اجتماعی در استان کرمان داشته باشد.

وی با تبیین آسیب های اجتماعی تصریح کرد: تشکل های زیادی در استان کرمان داریم که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند اما برخی از آنها فعال نیستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار کرمان با اشاره به افزایش برخی آسیب های اجتماعی گفت: دلیل آمار رو به افزایش برخی از آسیب های اجتماعی یا به دلیل نداشتن برنامه است یا برنامه ها اثر گذار نبوده اند یا تشکل ها در هم افزایی با یکدیگر خوب عمل نکرده اند و زمانی موفق هستیم که خروجی خوبی داشته و به هدف مطلوب رسیده باشیم.

وی خطاب به فعالین حوزه اجتماعی عنوان کرد: همانگونه که دشمن با برنامه آمده است شما هم برنامه لازم در بحث پیشگیری داشته باشید و بدانید که دشمنان قسم خورده این انقلاب در هر پوششی وارد می شوند.

فلاحی تاکید کرد: دفاتر اجتماعی باید فقط به مسایل و آسیب های اجتماعی منطقه تحت پوشش خود رسیدگی کند و باید نیروهای این دفاتر دغدغه اجتماعی داشته باشند.

 

3

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

سیزده + هفده =