نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی باید در سطح کشور گسترده تر شود و جهاددانشگاهی پل ارتباطی دانشگاه و صنعت شود و از طریق نیازسنجی صنایع کشور و برطرف کردن آن ها، وابستگی صنایع کشور به خارج را قطع کند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کرمان، شهباز حسن‌پور نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از رویش‌های انقلاب و به‌عنوان نهاد پیشگام در حوزه علمی پژوهشی، تحقیقاتی و همچنین صنعتی خدمات ماندگار و قابل تقدیری را در حوزه‌های مختلف انجام داده‌ که در راستای خدمت به جامعه بوده است.

به اعتقاد وی، جهاددانشگاهی ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی دارد که بهره‌جویی از این ظرفیت‌ها در استان کرمان باید با توجه به ظرفیت‌های ویژه‌ای که استان در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع، معادن، کشاورزی، گردشگری، دامپروری و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی برای محصولات کشاورزی و باغی نیز دارد جهت ایجاد اشتغال و تولید ثروت در استان در دستور کار قرار گیرد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است که تنوع و گستردگی فعالیت‌های جهاددانشگاهی باید برنامه‌محور باشد که خوشبختانه این مجموعه اقدامات ارزشمندی را آغاز کرده و به‌عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان و نوآور درصدد است تا نسبت به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برای تحقق شعار سال گام‌های اساسی و هدفمند بردارد.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در شهرستان های سیرجان و بردسیر که از نعمات الهی ویژه‌ای برخوردار هستند، با توجه به تنوع گیاهان دارویی و کشت گل محمدی در سطح وسیع می‌توان از ظرفیت جهاددانشگاهی با ایجاد مراکز فرآوری و اسانس‌کشی استفاده کرد و امیدواریم با این اتفاق مبارک شاهد تحقق شعار سال و توجه ویژه به تولیدات دانش‌بنیان در سطح استان نیز باشیم.

9

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.