نشستی از سلسله نشستهای زیارت جامعه کبیره با حضور جمعی از پرسنل جهاددانشگاهی استان کرمان در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری ضمن تبریک فرارسیدن ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حدیث مشهوری از پیامبر اکرم (ص) است که می فرمایند “اگر امت من به دو چیز تمسک کنند رستگار می شوند، یکی قرآن و دیگری اهل بیت من است و هرگاه به یکی تمسک جویند و دیگری را رها کنند به انحراف کشیده می شوند”.

وی با بیان اینکه زنان باید زهرایی و فاطمی باشند، گفت: زن کسی ست که الگوی آن حضرت زهرا (س) ست، زنانی که مرزهای دانش را طی کرده اند و امروز در جای جای مملکت اسلامی در حوزه علوم انسانی، فنی و مهندسی و… حرف برای گفتن دارند در مراکز پژوهشگاهی و تحقیقاتی نخبه هستند، صاحب ابتکار و خلاقیت هستند و یا در خانواده و هر جایی که هستند به خوبی ایفای نقش می کنند ما برای این زن حرمت قائل هستیم و افتخار می کنیم، نه زنی که بیگانگان آن را وسیله ای برای تجارت قرار داده اند.

حجه الاسلام و المسلمین عامری گفت: در بخشی از زیارت جامعه ی کبیره جمله ی “وَقادَةَ الْأُمَمِ، وَأَوْلِیاءَ النِّعَمِ” آمده است. “یعنی سلام بر شما که پیشوایان امتها و صاحبان نعمتها هستید” کلمه الْأُمَمِ به معنی جمعیت است جمعیتی که مقصد، مسیر و احد و راهبری یگانه دارند. قرآن می فرماید ما برای هر امتی رسولی قرار دادیم تا مردم را به عبادت دعوت کنند. یعنی تمام انبیاء از طرف خداوند آمده اند، مقصد واحدی دارند و خودشان به طرف آن مقصد حرکت کرده اند و به مردم گفتند به دنبال ما حرکت کنید تا به مقصد برسید.

وی در ادامه با بیان این سوال که امت پیغمبر و امت اسلام چه ویژگی دارد، گفت: ما بر اساس سنت، شما امت اسلامی را امت وسط قرار دادیم امتی که افراط و تفریط ندارد و در مسیر اعتدال حرکت می کند تا اسوه و الگو برای تمام مردم باشد و رسول هم اسوه شماست و شما هم به تبعیت از رسول اسوه عالم باشید.

وی  تصریح کرد: برای اینکه خداوند انسانها را هدایت کند برای آنها رسول و امامی قرار داده است. به تحقیق ما بر مومنان منت گذاشتیم و پیامبری از جنس خودشان برای آنها مبعوث کردیم تا آیات قران را بر اینان دلالت کند و این امت را تزکیه و پاک کند. در روایتی از امیر المومنین (ع) آمده است کسی که زبان صالح داشته باشد، عمل آن هم پاک است.

وی اظهار داشت: پیغمبر می خواهد امت را پاک کند بنابراین باید درس اخلاق به آنها بیاموزد. خداوند بهترین مدیر عالم هستی است که با آیات قرآن، جامعه را هدایت و مدیریت کرده است و هر آیه یک دستور مدیریتی برای هدایت انسانها است. که باید آیات قرآن را یاد بگیریم، دنبال آن برویم، ترجمه و تفسیر آن را بیاموزیم و به این آیات الهی عمل کنیم، تا مدینه فاضله تشکیل شود.

حجه الاسلام و المسلمین عامری با بیان اینکه مد نظر ساده زیستی و پیروی بی چون و چرا از اهل بیت است ، تصریح کرد: امام حسین (ع) می فرمایند “زمانی که امتحان الهی فرا برسد دینداران کم هستند”. هدف این است ما خودمان را بسازیم که هر زمان در امتحان الهی قرار گرفتیم، بتوانیم با سربلندی آن را پشت سر بگذاریم.

16

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

نوزده − شانزده =