نشستی از سلسله نشستهای زیارت جامعه کبیره با حضور جمعی از پرسنل جهاددانشگاهی استان کرمان، در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری با اشاره به آیه 53 سوره زمر، گفت: در این آیه از قرآن آمده است، ای بندگان من که بر نفس خویش اسراف و ستم کرده اید از رحمت خداوند مایوس نشوید همانا خداوند همه ی گناهان را می بخشد زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.

وی در ادامه مطلب فوق، با بیان اینکه باید همه ی حرکات و سکنات ما توحیدی شود، گفت: در تمام کلمات این آیه، لطف الهی نهفته است. پیام بشارت را رسول خدا صریحا اعلام می کند و خداوند انسان را مخاطب قرار داده است و همه را بنده خود و لایق رحمتش دانسته است.

وی  یادآور شد: کسانی که مقام بالاتری کسب می کنند باید تواضع بیشتری در فرهنگ دینی و اسلامی داشته باشند. امام صادق (ع) فرموده اند “کسی که تواضع داشته باشد، رفعت مقام پیدا می کند و کسی که متکبر باشد، مردم از اطراف او متفرق می شوند” خوشا به حال آنها که متواضع هستند.

حجه الاسلام و المسلمین عامری ادامه داد: وقتی ما از اهل بیت و قران فاصله بگیریم و از شیطان تبعیت کنیم گرفتار نفس اماره می شویم نفسی که اولیای خدا از آن به خدا پناه می برند. کسانی بوده اند که ادعای توحید و پیروی از اهل بیت را داشتند و سالها عبادت و سیر سلوک کرده‌اند اما عاقبت بخیر نشدند بنابراین باید همیشه این دعا را بر زبان جاری کنیم که خداوندا لحظه‌ای و چشم به هم زدنی ما را به خودمان واگذار مکن.

وی  گفت: کسی که به رحمت الهی یقین داشته باشد و از گناهان گذشته صددرصد پشیمان شده باشد خداوند همه ی گناهان او را می بخشد و رب العالمین، بسیار بخشنده و رحیم است و وعده ای که خداوند نسبت به بندگانش داده، قطعی است و بخشش پروردگار دائمی می باشد.

وی همچنین در ادامه به رسالت امام حسین (ع) اشاره و تصریح کرد: تبلیغ دین، هدایت جامعه بشری، درک عالم هستی به سوی صراط مستقیم الهی، گستره مسوولیت و رسالت امام حسین (ع) و سایر امامان معصوم (ع) است و امامان نماینده خدا در روی زمین می باشند.

حجه الاسلام و المسلمین عامری بر گرامیداشت شعائر الهی تاکید و خاطرنشان کرد: در آیه ای از قرآن آمده است هر کس شعائر الهی را گرامی بدارد، دارای صفای باطن و تقوای قلوب است. پیاده روی اربعین هم گرامیداشت شعائر است. گرامیداشت جانفشانی‌های اباعبدالله، یاران ایشان و… .

15

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

19 + 16 =