نشستی از سلسله نشستهای شرح زیارت جامعه کبیره با حضور جمعی از پرسنل جهاددانشگاهی کرمان، در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری گفت: جنایت بزرگ رژیم صهیونیستی و قتل عام کودکان، زنان، مردان و جوان‌ها قلب هر انسان آزاده و جوانمردی را به درد می آورد. جنایاتی که از خاطر هیچ کس پاک نخواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس آموزه‌های رسول اکرم (ص) ما خودمان را موظف می دانیم هر گونه که می توانیم در جهت جهاد تبیین تلاش و به شبهاتی که آدم های کم فهم و جاهل مطرح می کنند، جواب دهیم و آنها را با آن چیزی که سیره ائمه ما بوده است، آگاه سازیم.

حجه الاسلام و المسلمین عامری یادآور شد: بنابراین اگر ما به فرهنگ غنی اسلام توجه کنیم و سیره اهل بیت و روش و منش قرآن مجید را سرلوحه کار خود قرار دهیم می توانیم به موفقیت‌های بزرگی در دنیا و آخرت برسیم.

وی  با بیان این جمله “وَقادَةَ الْأُمَمِ، وَأَوْلِیاءَ النِّعَمِ،” از زیارت جامعه کبیره، گفت: سلام بر شما که پیشوایان امتها و صاحبان نعمت ها هستید. امت جمعیتی است که برای رسیدن به مقصد معینی در مسیر مشخصی با برنامه منظمی و به دنبال امامی درحال حرکت و پیشروی است.

حجه الاسلام و المسلمین عامری ادامه داد: قرآن مجید می فرماید؛ “خدا برای هر امتی یک رسولی قرار داده است ما در میان هر جمعیتی رسولی را برانگیختیم تا مردم را به عبادتِ الله دعوت کنند.” و تمام انبیاء آمده اند که بگویند ای بشر باید از خالق هستی پیروی کنی. قرآن مجید می فرماید؛ “ما جن و انس را خلق نکردیم الا اینکه خداوند متعال را عبادت کنند.”

وی به ویژگی های امت اسلامی پرداخت و افزود: در سوره بقره آیه 143 آمده است؛ ما بر اساس این سنت شما امت اسلامی را امت وسط قرار دادیم امتی که افراط و تفریط ندارد و در مسیر اعتدال حرکت می کند تا اسوه و الگو برای تمام مردم باشید و رسول هم اسوه ی شما باشد. و شما هم با تبعیت از رسول، اسوه عالم باشید.

6

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

16 + یک =