نشستی از سلسله نشستهای شرح زیارت جامعه کبیره با حضور جمعی از پرسنل جهاددانشگاهی کرمان، در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری با بیان اینکه بزرگترین نعمت بشر دین است، گفت: دین در پناه امام معصوم، سعادت بخش بشر است و این بالاترین نعمت از سوی خداوند به بشریت محسوب می شود.

وی  افزود: در نتیجه‌ی هدایتها و راهنمایی های دین است که چشم، گوش، دست، پا، زبان، عقل و هوش و سایر قوا برای انسان نعمت می شوند و در طریق نیل به هدف آدمی را کمک می کند و سعادت ابدی را رقم می زند.

حجه الاسلام و المسلمین عامری تصریح کرد: اگر نعمت دین از بشر گرفته شود تمام قوا و شرایط زندگی انسان منحرف می شود و تمام نعمت ها تبدیل به نقمت و بلا می شود و آدمی را به وادی بدبختی و هلاکت ابدی می کشاند.

وی گفت: نعمت دین در پناه چه نیرویی باید محفوظ بماند تا بتواند حیات بشر را تامین کند و در صراط مستقیم به سوی هدف پیش ببرد؟ دین و قانون آسمانی هر چقدر هم جامع و کامل باشد از خود قدرت تدبیر ندارد بلکه نیاز به یک مدبر معصوم الهی دارد که با تدبیر عادلانه و حکیمانه ی او به مرحله اجرا گذاشته می شود تا حیات بشر را منظم کند و دنیای او را برای او نعمت گرداند.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: آن مدبر معصوم الهی همان است که ما او را امام و ولی امر می دانیم و تدبیر و اداره حکیمانه او را ولایت معرفی می کنیم. ولایت یعنی اداره و رهبری جمعیت در راه هدف و تدبیر شئون حیاتی ملت به منظور رساندن به مقصد.

وی با اشاره به این آیه که ما جن و انس را خلق نکردیم مگر اینکه خداوند را عبادت کنند، گفت: مقصد عبادت خداوند است و همه ی نعمت ها خلق شده است که ما به کمال و رشد برسیم.

7

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

دوازده − پنج =