نشستی از سلسله نشستهای شرح زیارت جامعه کبیره با حضور جمعی از پرسنل جهاددانشگاهی کرمان، در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: امیدواریم بتوانیم در عرصه جهاد تبیین و شکر نعمت انقلاب اسلامی موفق باشیم.

حجه الاسلام و المسلمین عامری با اشاره به فضایل خواندن زیارت جامعه کبیره، گفت: این زیارت به گونه ای است که هر قشری از اقشار جامعه که آن را بخوانند به اندازه معرفتشان با اهل بیت اتصال برقرار می کنند.

وی گفت: در بخشی از این زیارت آمده است؛ “وَأُمَناءَ الرَّحْمنِ، وَسُلالَةَ النَّبِیینَ، وَصَفْوَةَ الْمُرْسَلِینَ، وَعِتْرَةَ خِیرَةِ رَبِّ الْعالَمِینَ” یعنی “سلام بر شما که امینان خدای رحمان و چکیده پیامبران و برگزیده رسولان و عترت بهترین گزیده پروردگار جهانیان هستید”.

وی به آیه تطهیر اشاره کرد و افزود: إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا، در معنی آیه تطهیر آمده است؛ خدا فقط می‌خواهد آلودگی را از شما اهل بیت بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند.

وی همچنین با قرائت حدیث ثقلین، گفت: پیامبر (ص) می فرمایند، من پس از خود میان شما دو چیز وزین و گرانقدر باقی می گذارم کتاب خدا و عترت خودم که اهل بیت من هستند مادامی که متمسک به این دو باشید گمراه نخواهید شد و این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا روز قیامت در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.

3

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

چهار × یک =