نشستی از سلسله نشستهای شرح زیارت جامعه کبیره با حضور جمعی از پرسنل جهاددانشگاهی کرمان، در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بحث توکل اشاره و تصریح کرد: در آیات قرآن آمده است کسی که بر خداوند متعال توکل کند، خدا او را کفایت می کند و از جایی که گمان ندارد مشکل و گره اش را باز می کند. همانطور که در هشت سال دفاع مقدس توکل به خداوند قابل مشاهده بود. اگر در همه ی امور توکل به خدا داشته باشیم، زندگی برای ما موفقیت آمیز است.

وی همچنین به تفاوت نقش خدا و غیر خدا در زندگی انسان پرداخت و افزود: در مورد نقش خدا در زندگی انسان باید گفت، خدا انسان و همه ی عالم هستی را آفریده است، بندگانش را دوست دارد، وقتی دعا می کند خداوند صدای او را می شنود و فریاد رس آنهاست.

حجه الاسلام و المسلمین عامری در مورد نقش غیر خدا در زندگی انسان گفت: غیر خدا قدرتی در آفرینش ندارند، از خواسته های انسان بی خبرند، دعای او را نمی شنوند، توان پاسخگویی ندارند، دشمن انسان هستند، دربرابر حوادث ناتوان هستند، نه قدرت نفع رسانی دارند و نه از ضرر جلوگیری می کنند.

وی با اشاره به آیه دوازده سوره حجرات، گفت: در این آیه که مربوط به غیبت می باشد، آمده است “ای کسانی که ایمان آورده اید از بسیاری از گمانها دوری کنید زیرا بعضی گمان ها گناه است و در کار دیگران تجسس نکنید و بعضی از شما دیگری را غیبت نکنید آیا هیچ یک از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده خود را بخورد هرگز بلکه آن را ناپسند می داریم و از خدا پروا کنید همانا خداوند توبه پذیر و مهربان است.”

وی در پایان گفت: در مقام مشورت در کارهای مهم، برای رد سخن و عقیده باطل، برای گواهی دادن نزد قاضی، برای رد ادعاهای پوچ و … غیبت مانعی ندارد، در غیر اینصورت کسی که غیبت را بشنود شریک جرم گوینده است.

15

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

3 + دو =