نشست فرهنگی «گفتمان مقاومت» با هدف ترویج فرهنگ مقاومت در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان و همزمان به‌صورت وبیناری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، نشست فرهنگی «گفتمان مقاومت» با همکاری جهاددانشگاهی کرمان، بنیاد حفظ آثار و دبیرخانه آمادگی دفاعی استان با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و دبیران آموزش و پرورش در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی کرمان برگزار شد.

دکتر مهدی بازمانده رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، در این نشست با بیان اینکه تمام عرصه ها نیازمند فرهنگ است، گفت: فرهنگ می تواند مقاومت را به عنوان یک فکر، گفتمان و منطق در آورد که در مباحث دیگر از جمله اقتصاد، سیاست، مدیریت و غیره منشاء اثر می‌باشد؛ لذا مقاومت فرهنگی لزوما سرانجام خوشایندی به عنوان فکر و فرهنگ مقاومتی به مثابه یک کار استراتژیک در تمدن اسلامی دارد که در تمام حوزه ها تاثیرات سازنده خواهد داشت.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای جنوب غرب آسیا تنها کشوری است که از دوران انقلاب اسلامی، زمان جنگ هشت ساله تحمیلی و جنگ های دوم و سوم در غرب آسیا با روحیه مقاومت و همبستگی در برابر قدرت های جهانی ایستادگی کرد و البته نقش سربازان و فرماندهانی همچون شهید سلیمانی که در برابر دشمنان منطقه ای و فرا منطقه ای ایستادگی کردند و معادلات منطقه‌ای و جهانی را تغیییر دادند، بسیار برجسته است.

در ادامه دکتر بازمانده گزارشی از فعالیتهای جهاددانشگاهی استان کرمان در حوزه‌های مختلف ارائه کرد.

حجت‌الاسلام علی شیرازی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع (همرزم سپهبد سلیمانی و روایتگر کتاب حاج قاسمی که من می‌شناسم) نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در انتخابات، گفت: حضور در انتخابات یک جنگ بی‌نظیر بود زیرا دشمن یک سال با هر طرح و توطئه‌ای می‌خواست با نظام بجنگد اما شکست خورد و این جای تبریک دارد.

وی با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس، اقدامات رزمندگان را جلوه‌ای از توحید دانست و افزود: یکی از مهمترین مأموریت‌های انبیای الهی مبارزه با طاغوت است و باید به این موضوع فکر کرد که چرا خداوند به انسان دستور می‌دهد با ظلم و طاغوت مبارزه کند؟

حجت‌الاسلام شیرازی با بیان اینکه خداوند به کسانی که در برابر ظلم ایستادگی می‌کنند مدد می‌رساند، به نمونه‌هایی از مبارزه و ایستادگی رزمندگان در مقابله با دشمن با دست خالی و تجهیزات کم در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دنیا قدرت مادی را می‌بیند اما امام راحل این فرمول که اگر مقاومت کنیم و با خداوند باشیم پیروز می‌شویم را در جامعه رواج داد.

وی افزود: گفتمان مقاومت آن فرمولی است که خداوند برای ما تبیین کرد. ما با این فرمول وارد میدان شدیم و باور کردیم اگر همه کشورها هم علیه ما بسیج شوند، شکست می‌خورند و امروز می‌بینیم که صدام نیست اما جمهوری اسلامی در عراق نیز گسترش یافته است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه امروز فلسطین با فرمول گفتمان مقاومت مبارزه می‌کند، تصریح کرد: اگرچه امروز ایران توان نظامی و قدرت موشکی بالایی دارد اما آنچه سبب غلبه ملت ایران بر کفر می‌شود، ایمان است.

وی با بیان اینکه آمریکا، کشورهای اروپایی و عربی بیش از پنج ماه است که تلاش می‌کنند مردم غزه را وادار به شکستن مقاومت کنند اما نمی‌توانند، افزود: اگرچه شهید می‌دهیم اما مدعیان قدرت امروز در برابر قدرت و مقاومت مردم غزه شکست خورده‌اند.

حجت‌الاسلام شیرازی در پایان با بیان اینکه اگر اعتقاد داشته باشیم همه چیز دست خداوند است و به آن ایمان و باور داشته باشیم شکست نمی‌خوریم، اظهار کرد: اگر به این باور برسیم تحمل همه سختی‌ها آسان می‌شود و هر کجا استقامت کردیم پیروز می‌شویم.

در پایان این نشست، از زهرا شمس‌الدینی، فاطمه یزدان‌پرست، سیدروح‌الله یزدی‌نژاد(در بخش فیلم کوتاه) و از مونس لنگری‌زاده، رقیه ابراهیمی و سکینه رزانی(در بخش صوت) به عنوان برگزیدگان مسابقه خاطره‌گویی «افتخار من» که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برگزار شده بود، تجلیل شد.

 

3

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.