نماینده مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به جهاددانشگاهی در افزایش بودجه به ویژه در حوزه‌هایی فناوری نو داشته‌ایم و حمایت‌های خوبی از این نهاد کرده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کرمان، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سالروز تشکیل جهاددانشگاهی بیان کرد: جهاددانشگاهی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و نقش بسیار خوبی در کشور ایفا کرده است.

به گفته وی، جهاددانشگاهی پیونددهنده میان جنگ و دانشگاه بود و توانست بخشی از نیروهای تخصصی و فنی را از طریق دانشگاه‌ها برای دوران دفاع مقدس تأمین کند و پس از جنگ تحمیلی در عرصه اقتصاد مبتنی بر دانش و تولید دانش‌بنیان ورود پیدا کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی سلول‌های بنیادی، معالجه سرطان‌ها، استفاده از گیاهان دارویی از دستاوردهای جهاددانشگاهی برشمرد و عنوان کرد: ورود این نهاد به بحث بهره‌برداری و اکتشاف نفت و احداث ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی و احداث دانشگاه علمی کاربردی از دیگر دستاوردهای جهاددانشگاهی است.

وی تصریح کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به جهاددانشگاهی در افزایش بودجه مخصوصاً در حوزه‌هایی فناوری نو داشته‌ایم و حمایت‌های خوبی از این نهاد کرده‌ایم.

زاهدی درباره جهاددانشگاهی کرمان بیان کرد: در استان کرمان پروژه‌های خوبی در دست اجرا است که این پروژه‌ها در آینده می‌توانند در سطح ملی گسترش پیدا کنند.

به گفته وی، باید جهاددانشگاهی بیش از این مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند بعد از این هم در خدمت نظام و انقلاب باشد و تا کنون نیز هر زمان که کشور در حوزه فناوری‌های نو نیاز داشته، این نهاد با روحیه جهادی آمادگی حضور خود را اعلام کرده است.

زاهدی خطاب به جهادگران فعال در جهاددانشگاهی گفت: روحیه جهاد علمی و فناوری را در کشور ترویج دهید.

9

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.