امام‌جمعه کرمان با اشاره گستردگی و تنوع مناسب در عملکرد جهاددانشگاهی، گفت: اگر تاکنون در زمینه تولید دانش‌بنیان راه کم عرضی بین دانشگاه و صنعت بوده، با نام‌گذاری هوشمندانه مقام معظم رهبری، فرصتی برای جهاددانشگاهی به وجود آمد و تبدیل به شاهراه شده و جهاددانشگاهی باید از آن استفاده کرده و هرچه بیشتر بین دانشگاه و جامعه صنعتی کشور پیوند بدهد تا خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها بیشتر بروز کند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کرمان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سال تأسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: نیتی که جهاددانشگاهی بر اساس آن شکل‌گرفته، نیتی کاملاً دانش‌محور، انقلابی و خدمت محور است.

وی افزود: جهاددانشگاهی شکل‌گرفته تا کمک کند پیوندی بین دانش و ثروت در دانشگاه‌ها (که متخصص‌های متعهد کم ندارند)، ایجاد و دانشگاه را به خارج از این مجموعه و صنعت کشور وصل کنند و بتوانند خدمت‌رسانی در راستای اهداف انقلاب را قوی‌تر و پرحجم‌تر انجام بدهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: گستردگی و تنوع در عملکرد جهاددانشگاهی مناسب است اما با نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی اظهار کرد: دانشگاه‌ها هنوز نتوانسته‌اند تمام حوزه صنعتی را پوشش بدهند که یا اشکال از صنعت است یا دانشگاه و یا از هر دو؛ جهاددانشگاهی باید این موارد و نیازمندی‌ها را احصاء و شناسایی کرده و با توجه به قابلیت‌های دانشگاه، این مجموعه را به کمک رفع نیازمندی‌ها بیاورد که آن وقت تحول جدیدی در کشور رقم خواهد خورد و ضمن تشکر از خدمات جهاد به نظر می‌رسد در این حوزه هنوز راه خیلی طولانی داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیدادی سلیمانی درباره نقش جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال (تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین) بیان کرد: تشکیل جهاددانشگاهی در همین راستا است و این فرصتی است برای جهاد و دانشگاه‌ها تا خواسته‌های درونی خود را که شاید بعضی اوقات پذیرش آن برای مجموعه‌های علمی و صنعتی که ثروت دستشان است، سخت‌تر بود، عملی کنند.

وی گفت: اگر تاکنون در زمینه تولید دانش‌بنیان راه کم عرضی بین دانشگاه و صنعت بوده، با نام‌گذاری هوشمندانه مقام معظم رهبری، فرصتی برای جهاددانشگاهی به وجود آمد و تبدیل به شاهراه شده و جهاددانشگاهی باید از آن استفاده کرده و هرچه بیشتر بین دانشگاه و جامعه صنعتی کشور پیوند بدهد تا خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها بیشتر بروز کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان اظهار کرد: جهاددانشگاهی باید نیازهای مجامع صنعتی کشور را کاملاً بشناسد و این‌که کدام را با اتکا به علم روز برطرف کند تا نیاز به خارج از کشور و وابستگی قطع شود و نکته مهم این است همراه با نیازها، دانشمندانی که در دانشگاه‌ها هستند را شناسایی و بسیج کند و با تقسیم‌کار، نیازها را اعلام تا در مدت کوتاهی این نیازها را برطرف کنیم.

9

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.