هفتمین جلسه تفسیر سوره ی مبارک حجرات در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان با قرائت آیه هفت سوره حجرات به بیان پیام های مربوط به این آیه پرداخت و افزود: اگر می خواهید پشیمان نشوید باید به انبیا مراجعه کنید، مشکلات جوامع بخاطر عمل به سلایق شخصی است، گرایش به مذهب امری فطری است که خداوند در انسان به ودیعه گذاشته است.

وی در خصوص سایر پیامهای این آیه، گفت: ایمان امری قلبی است که با جبر سازگار نیست، ایمان زینت دلها ست، کسی که اهل ایمان است اهل فسق و فجور هم نیست، انگیزه فاسد مقدمه طغیان است، آفات ایمان، کفر، فسوق و عصیان می باشد، تنفر از بدی ها امری فطری است و این تنفر مایه رشد انسان می باشد و از نعمتهای بزرگ الهی علاقه به ایمان و بیزاری از فسق، کفر و عصیان است.

حجه الاسلام و المسلمین عامری گفت: یکی از مباحث مربوط به روز محشر دادن نامه عمل است که از مومن به دست راست و کافر به دست چپ داده می شود از دیدگاه قرآن کریم بحث های گسترده ای در این زمینه شده است و قرآن کریم در این زمینه می فرماید پرنده نیک بختی و بدبختی شما هیمن نامه عمل شماست.

وی به قرائت آیه 12 سوره یس پرداخت و افزود: در معنی این آیه آمده است: همانا ما مردگان را زنده مى‌کنیم و آن چه را از پیش فرستاده‌اند و آثارشان را مى‌نویسیم و هر چیزى را در (کتاب ) پیشوایى روشن برشمرده‌ایم. امید است بتوانیم با اعمال نیک در روز محشر نامه عمل ما به دست راست ما داده شود و جزو نجات یافتگان باشیم.

انتهای پیام

12

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.