همکاری مشترک جهاددانشگاهی استان کرمان با پارک علم و فن آوری در زمینه طرح جهاد بومی سازی و طراحی و تولید محصولات فرهنگی کلید خورد.

همکاری مشترک جهاددانشگاهی استان کرمان با پارک علم و فن آوری در زمینه طرح جهاد بومی سازی و طراحی و تولید محصولات فرهنگی کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده رییس جهاددانشگاهی استان کرمان از محورهای اصلی فعالیت جهاددانشگاهی استان کرمان در سال جاری را صنعت، معدن و پزشکی ذکر و تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های موثر و مفید در این سه حوزه بتوانیم در راستای تحقق رهنمود سال “مهار تورم و رشد تولید” موفق عمل کنیم و بتوانیم دغدغه های کشور را در این زمینه برطرف سازیم.

وی گفت: اگر از نخبگان در شرکت‌های دانش بنیان حمایت لازم به عمل آید و مشارکت آن‌ها در این زمینه بیشتر شود، ارزش افزوده چند برابر نصیب اقتصاد کشور خواهد کرد.

دکتر بازمانده بر تقویت شبکه نخبگان تاکید و خاطرنشان کرد: این اقدام منجر به نشاط علمی می‌شود، چنین رویکردی می‌تواند ضمن ایجاد فضای رقابتی موثر، بخشی از دغدغه‌های موجود را کاهش دهد. تاسیس حلقه‌های نخبگان و شبکه نخبگان باید استمرار یابد و اهمیت معنا پیدا کند. شکل‌گیری و تقویت شبکه نخبگان نه تنها برای گسترش تعاملات علمی سودمند است بلکه می‌تواند برای ایجاد و رشد فضای امید آمیخته با نشاط علمی در جامعه موثر باشد.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، با اشاره به اهمیت مرکز رشد فناوری نرم و صنایع فرهنگی گفت: عنصر نوآوری در صنایع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید از شرکت ها و صاحبان ایده در این زمینه حمایت کنیم و بتوانیم محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌ها را فراهم آوریم.

و ی ادامه داد: باید بتوانیم در كنار شكل‌گيري و استقرار شركت‌هاي فناور و دانش‌بنيان، بخش ديگري از شركت‌ها و موسسات كه عمدتا در صنايع خلاق، فرهنگي و حوزه فناوري‌هاي نرم و علوم انساني فعال هستند و ماهيت رشد آنها بر مبناي خلاقيت، نوآوري و ارايه مدل‌هاي نوين كسب و كار مي‌باشد را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

دکتر بازمانده به دغدغه جهاددانشگاهی استان کرمان در زمینه طراحی و تولید محصولات فرهنگی، اشاره و تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان کرمان در قالب مرکز طراحی و تولید محصولات فرهنگی این آمادگی را دارد تا در این زمینه نیز با پارک علم و فناوری همکاری های لازم را داشته باشد.

دکتر فرشید کی‌نیا رییس پارک علم و فناوری کرمان ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجموعه ی جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: مجموعه ی جهاددانشگاهی از نهاد های انقلابی است که تحولات بزرگی را در دانشگاه ها و حوزه های مختلف ایجاد کرده است، خوشبختانه کارهایی که این نهاد در سطح استان انجام می دهد بسیار ارزشمند است و مشخص است که شما یک مجموعه ی توانمند در حوزه های مختلف هستید.

وی افزود: فعالیت های ما در ادامه فعالیتهای جهاددانشگاهی است یعنی اگر اقدامی در حوزه پژوهش و آموزش انجام می دهیم اصل کار ما در حوزه فناوری و به محصول رساندن نتایج تحقیقات و پژوهشهای انجام شده است و به نوعی می توان گفت که شما بستر را برای پژوهشهای کاربردی مورد نیاز دستگاه ها، صنایع و جامعه فراهم می آورید و ما کمک می کنیم که اینها تبدیل به محصول شوند.

رییس پارک علم و فناوری کرمان با بیان اینکه اگر شرکتهای دانش بنیان شکل بگیرند، یکی از مهمترین راههای اقتدار، عزت و استقلال کشور هستند، گفت: دلیل اینکه قدرتهایی مثل آمریکا از ما می ترسند این است که در وزارت دفاع کارهای دانش بنیان و بسیار اصولی انجام شده است پژوهشگران و دانشمندان همین مرز و بوم دانش فنی، موشک، ماهواره و … تولید کرده اند و با همه ی تحریم ها دست به زانو گرفته اند و کارهای ارزشمندی را به ثمر رسانده اند.

دکتر کی نیا راه اندازی آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی و کارخانه فرآوری مواد معدنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جهاددانشگاهی استان کرمان را از اقدامات بسیار ارزشمند و موثر ذکر و تصریح کرد: لازم است تا با کمک یک دستگاه جهادی همچون شما سهم خود را در جهت توسعه ی شرکت های دانش بنیان، شرکت های نوآور و تولید دانش بومی ادا کنیم.

وی به تفاهم نامه ی همکاری جهاددانشگاهی با پارک علم و فناوری اشاره و بر برگزاری جلسات کارشناسی متعدد به منظور فعال سازی این تفاهم نامه تاکید و تصریح کرد: از جمله فعالیتهای جهاددانشگاهی در استان بستر سازی برای پژوهش های کاربردی است و از فعالیتهای ما بستر سازی توسعه ی فناوری است که اگر بتوانیم در مشارکت با یکدیگر این دو را با هم جلو ببریم ان شاءالله نتایج بسیار قابل توجهی را می توانیم کسب کنیم.

رییس پارک علم و فناوری کرمان گفت: در حال حاضر در دانشگاه های سطح استان بالغ بر هزار دستاورد و طرح های پژوهشیِ اعضای هیات علمی و پایان نامه وجود دارد که زیر بیست درصد آن تبدیل به فناوری شده است اینها ثروت و سرمایه محسوب می شوند و اشتغالزا هستند که اگر به آنها توجه نکنیم از دست می روند. ان شاءالله بتوانیم مکمل یکدیگر باشیم و اقدامات ارزنده ای را در این خصوص انجام دهیم.

وی بر ضرورت راه اندازی مرکز رشد فناوری نرم و صنایع فرهنگی در کرمان تاکید و تصریح کرد: در راستای گسترش طراحی و تولید محصولات فرهنگی اعلام آمادگی می کنیم تا با همکاری جهاددانشگاهی استان کرمان بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم.

در پایان از آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی واقع در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان بازدید شد.

8

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

4 × چهار =