ویژه برنامه گرامیداشت سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور جمعی از پرسنل جهاددانشگاهی کرمان، در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری  ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: در زمان امام صادق (ع) از اختلاف بین بنی امیه و بنی عباس فرصتی ایجاد شد تا علوم مذهب شیعه آنطور که باید و شاید شکافته شود و مشهور است که امام صادق (ع) چهار هزار نفر شاگرد مجتهد داشتند.

وی گفت: اگر بخواهیم اسلام ناب در جامعه ما حکم فرما باشد باید از همان ابتدا مسایل تربیتی را دنبال کنیم تا فرهنگ سازی شود. اگر قلب و دل فرزندان ما از احادیث پر شود دیگر حرف و حدیث بیگانه در آنها جا نمی شود.

وی  افزود: امام صادق (ع) فرمودند؛ “عالمی که آگاه به زمان خودش باشد در حیرت و سرگردانی به سر نمی برد”. بنابراین ما باید از اطراف خود، جریانات روز و شبهاتی که در دین ما ایجاد می کنند با خبر باشیم تا بتوانیم پاسخ افردای که در جهالت هستند را بدهیم.

وی ادامه داد: غرب به دنبال این است که ضد ارزش جای ارزش ها را بگیرد و با همین هدف ضدارزش ها را زیبا جلوه می دهد. اما ما اگر آگاه و ثابت قدم باشیم آنها را مغلوب خواهیم کرد و به نتیجه نمی رسند.

وی  ادامه داد: در کتاب نهج الفصاحه سخنان و احادیث بسیاری از پیامبر اکرم (ص) آمده است که بسیار آموزنده هستند، پیامبر (ص) فرموده اند، ابتلای پیامبران از همه ی مردم سختر است و پس از آن هر کس که پرهیزکارتر باشد. انسان به اندازه دین خود بلا می بیند اگر دین او محکم باشد ابتلای او سخت است و اگر دین او سست باشد به اندازه دین خود بلا می بیند پیوسته بلا بر بنده فرود می آید تا همه ی گناهان او پاک شود.

وی به سخن دیگری از پیامبر اشاره و تصریح کرد: حضرت رسول اکرم (ص) فرموده اند، دو کس روز رستاخیز از همه ی مردم بیشتر حسرت می خورند یکی کسی که در دنیا برای طلب دانش فرصت داشته ولی در جستجوی آن برنخواسته است دیگری اینکه کسی دانش را به دیگری آموخته و هر که از او شنیده است بهره مند شده است بجز خود او.

در این مراسم از 4 نفر از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان کرمان به عنوان تیم منتخب در یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران تجلیل شد.

15

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

هشت − شش =