ویژه برنامه گرامیداشت عید سعید غدیر خم و سالروز ولادت امام علی النقی(ع) با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری ، به اهمیت غدیر اشاره و تصریح کرد: در آستانه عید سعید غدیر هستیم که عید بزرگ مسلمانان به ویژه شیعیان است پیرامون غدیر سخن فراوان است و خود پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت برای غدیر سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود: بخصوص در روز غدیر پیامبر اکرم (ص) از همه خواستند که متفرق نشوند و دستور دادند که یک جا جمع شوند تا یک امر مهم الهی را به گوش مسلمانان برسانند. پیامبر (ص) فرمودند؛ خداوند به من اعلام فرمود “ای پیامبر آنچه را که از طرف پروردگارت درباره علی (ع) نازل شد ابلاغ کن که اگر این پیام را نرسانی رسالت خدا را ناتمام گذاشته ای و خدا ترا از شر مردم حفظ خواهد کرد”.

حجه الاسلام و المسلمین عامری در ادامه مطلب فوق ادامه داد: پیامبر (ص) در ادامه سخنانشان فرمودند؛ “ای جمعیت انسانها من تاکنون در تبیین آنچه بر من نازل شده است کوتاهی نکرده ام هم اکنون به جهت نزول این آیه واقعیتی را برای شما آشکارا می گویم همانا جبرئیل که درود خدا بر او باد سه بار بر من فرود آمد و سلام خدا را رساند که در این سرزمین غدیر خم توقف کنم و به همه ی شما اعلام کنم علی ابن ابی طالب (ع) وصی، جانشین و امام شما پس از من است.

وی گفت: بخش زیادی از زندگی ائمه و هدف اصلی آنها این بوده است که حکومت دینی تشکیل دهند و در قبال حکومت دینی، انسانها تربیت دینی هم بشوند و به وظیفه خود عمل کنند.

در پایان مداح اهل بیت آقای بصیری به مولودی خوانی در وصف حضرت علی (ع) پرداخت.

8

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

4 × یک =