به مناسبت یوم الله سیزده آبان ماه کرسی آزاد اندیشی با موضوعات چرایی استکبار ستیزی و وظیفه دانشگاهیان در حوزه تولید علم و جنبش نرم افزاری در دفتر مرکز جهاددانشگاهی کرمان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه‌ی شهدا به ویژه شهدای غزه، گفت: مردم فلسطین هفتاد سال است که در حال مبارزه با استکبار جهانی هستند و در این راه استوار ایستاده اند آرزوی پیروزی نهایی برای مردم مظلوم فلسطین و غزه داریم و باید گفت؛ استکبار ستیزی و حمایت از مظلوم در هر نقطه از جهان وظیفه‌ی همه‌ی مسلمانان است.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، با بیان اینکه ظلم فراوانی بر مردم مظلوم غزه وارد شده است، گفت: اسرائیل بی سابقه ترین حجم بمباران را علیه ساکنان مظلوم غزّه با حمایت آمریکای جنایتکار در پیش گرفته است و شاهد جنایتهای رژیم صهیونیستی به مردم بی گناه غزه هستیم.

امیر سلطانی نژاد استاد دانشگاه، در این جلسه به آیه 122 سوره بقره اشاره و خاطرنشان کرد: در این آیه آمده است “ای بنی اسرائیل، به یاد آرید نعمتی را که به شما عطا کردم و اینکه شما را بر همه مردم فضیلت و برتری دادم”. یهود به این آیه که در قرآن است استناد می کند که خداوند به ما نعمت داده است و ما برتر کره زمین هستیم و نژاد پرستی شان را از این آیه می گیرند.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: اما در آیه 211 سوره بقره آمده است؛ “(ای پیغمبر) از بنی اسرائیل سؤال کن که ما چقدر آیات و ادلّه روشن بر آنها آوردیم؟ و هر کس پس از آنکه نعمت و هدایتی که خدا به او داد آن را به کفر مبدّل کند (بداند که) عقاب خدا بر کافران بسیار سخت است” که در این آیه خداوند به نوعی آنها را مورد خشم خود قرار می دهد چون آنها آیین یهود را از بین بردند و خرافه پرستی و جادوگری را جایگزین کردند.

سلطانی نژاد با بیان اینکه مسیحیت و یهودیت آیین داشتند، گفت، متاسفانه هر دو از مسیر خود منحرف شدند و حتی کتاب آنها نیز تحریف شد. در آیین یهود و مسیح از پیامبر الهی ما نشانه ها یی بود که بعد از این قوم ها فردی می آید که دارای گفتمان و آیین برجسته است پیامبر اکرم (ص) آمدند و کتاب قرآن نیز بر ایشان نازل شد.

وی در ادامه به بحث جنگ حماس با اسرائیل پرداخت و افزود: گروه حماس به اسرائیل حمله کرد اما بحث فراتر از این حرفها است اول اینکه در اواخر پاییز اسرائیل قصد حمله به غزه را داشت و این جنگ آغاز می شد دوم اینکه بحث شهرکسازی و گسترش سرزمین اشغالی فلسطین روز به روز بیشتر می شد ملت فلسطین، غزه، حماس و جهاد اسلامی در تنگ نا قرار گرفته بودند.

این استاد دانشگاه در ادامه و با بیان اینکه ملتی که در بند است باید جهاد انجام دهد، افزود: ملتی که می خواهد آزاد باشد باید تحرک داشته باشد چون اینها نمی گذاشتند مبادلات اقتصادی انجام شود، سوخت به آنها برسد و بیماران آنها از این گذرگاه‌ها عبور کنند و خواه نا خواه با این شرایط این جنگ سر می گرفت.

وی با بیان اینکه یهودی ها از همان ابتدا بهانه گیر بودند، گفت: بهانه آنها این است که منطقه فلسطین اشغالی، سرزمین آبا و اجدادی آنهاست در حالی که تاریخ، آیین اسلامی و قرآن می گوید اینها تا صحرای سینا در قدیم آمده اند و پای آنها هیچ وقت به منطقه فلسطین فعلی باز نشده است.

سلطانی نژاد ادامه داد: اگر تاریخ کشور خودمان را دنبال کنیم در زمان پهلوی و جنگ تحمیلی چقدر شهید تقدیم این نظام شد لذا ملتی که می خواهد آزاد شود باید شهید دهد جهاد علمی و نظامی انجام دهد. امروز ما پیروز و سربلند هستیم و برای این مردم مظلوم در غزه و فلسطین هم آروزی پیروزی نهایی را داریم.

سلطانی نژاد ادامه داد: اگر تاریخ کشور خودمان را دنبال کنیم در زمان پهلوی و جنگ تحمیلی چقدر شهید تقدیم این نظام شد لذا ملتی که می خواهد آزاد شود باید شهید دهد جهاد علمی و نظامی انجام دهد. امروز ما پیروز و سربلند هستیم و برای این مردم مظلوم در غزه و فلسطین هم آروزی پیروزی نهایی را داریم.

همچنین دکتر زاینده رودی استاد دانشگاه در این نشست از تولید علم و جنبش نرم‌افزاری سخن به میان آورد و گفت: مشکلاتی در ساختار اقتصادی کشور وجوددارد که باید گفت؛ مشکلات اقتصادی متعلق به این دولت یا دولت گذشته نیست بلکه به ۷۰ یا ۸۰ سال قبل برمی‌گردد.

زاینده رودی ضعف حوزه‌های نظریه‌پردازی، عدم توجه به حوزه‌های خرد، سیاست‌های ساختاری و الگوی مصرف را از جمله مشکلات ساختاری اقتصاد برشمرد و در ادامه با اشاره به توصیه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد، اظهار کرد: بیشتر توصیه‌های ایشان در مورد اقتصاد خرد بوده است.

در این جلسه دانشجویان به بیان نظرات خود در این خصوص پرداختند.

8

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

12 − هفت =