سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان به همراه رییس جهاددانشگاهی از کارخانه فرآوری شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی جهاددانشگاهی استان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، امیر حسن‌زاده در بازدید از طرح جهاددانشگاهی در خصوص پُرعیارسازی سنگ آهن هماتیتی افزود: با وجود منابع سنگ آهن هماتیت در استان، می‌توان پیشگام تولید فولاد کشور شویم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: پرعیارسازی از سنگ معدن هماتیتی با استفاده از دپوهای کم عیار انجام می‌شود که با این کار می‌توان از خام فروشی سنگ آهن نیز دور شویم.

وی اظهار داشت: با توجه به نیاز صنایع فولادی به کنسانتره آهن و همچنین وجود ذخایر بالای کم عیار در استان، ضرورت تکمیل و ورود دانش‌بنیان‌ها با کمک جهاد دانشگاهی در این حوزه دیده می‌شود.

حسن‌زاده با تاکید بر تکمیل راه‌اندازی واحد مذکور نیز گفت: در سال‌های اخیر به دلیل نبود علم و تجربه لازم برای پرعیارسازی هماتیت در صنعت فولاد کشور از سنگ آهن هماتیتی کمتر استفاده می‌‎شد، اما در حال حاضر با افزایش قیمت فولاد، کاهش عیار و میزان ذخایر مگنتیتی و هزینه به مراتب بالاتر استخراج زیر زمینی کانسارهای مگنتیتی، باید به استفاده از سنگ آهن هماتیتی که ذخایر زیادی از آن وجود دارد، توجه بیشتری شود.

دکتر مهدی بازمانده رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، در این بازدید، با بیان اینکه خوشبختانه این مجموعه با نیروی متخصص و کارآزموده در راستای راه اندازی کارخانه فرآوری شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گام برداشته است و تاسیس این کارخانه اقدام بسیار مهمی در استان کرمان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه احداث این کارخانه پیشرفت خوبی داشته است و به زودی با همت همه ی همکاران جهادگر، راه‌اندازی می‌شود، گفت: امید است بتوانیم با این اقدام در راستای رهنمود سال”رشد تولید و مهار تورم” گام موثری برداشته باشیم.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، گفت: در بحث متقاضیانی که قصد ایجاد کسب و کار را دارند با رویکرد تاکید بر توان داخلی و استفاده از نیروی متخصص و جوان خدمات خود را ارایه می دهیم.

دکتر بازمانده همچنین به توان جهاددانشگاهی استان کرمان در برگزاری دوره های ویژه صنعت کاران و معدن کاران، اشاره و تصریح کرد: با توجه به نیروهای متخصصی که در این زمینه در جهاددانشگاهی وجود دارد، می توانیم در این حوزه به خوبی فعالیت نماییم.

9

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.