ایجاد خانه هلال روانشناسی با همکاری جهاددانشگاهی استان کرمان و هلال احمر

ایجاد خانه هلال روانشناسی با همکاری جهاددانشگاهی استان کرمان و هلال احمر

دکتر بازمانده از ایجاد خانه هلال روانشناسی با همکاری جهاددانشگاهی استان کرمان و هلال احمر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جهاددنشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده در دیدار با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به کادر مجرب و متخصص کلینیک خدمات تخصصی مشاوره روانشناسی جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: نگاه ما نگاه تعاملی است و امیدواریم بتوانیم در تعامل با جمعیت هلال احمر استان خدمات خوبی را در زمینه مشاوره، آموزش و پژوهش در این حوزه ارایه دهیم.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، به بحث آسیبهای اجتماعی ایجاد شده بعد از حوادث اشاره و تصریح کرد: با ایجاد خانه هلال روانشناسی و ارایه آموزشهای لازم در این زمینه می توانیم آسیبهای اجتماعی بعد از اتفاقات ناگوار را کاهش دهیم.

دکتر بازمانده اظهار داشت: افراد در سنین مختلف هر کدام به نوعی با یک یا چند آسیب اجتماعی دست به گریبان هستند و این آسیب ها در زمان بحران بیشتر می شود بنابراین می طلبد با برگزاری دوره های مشاوره و روانشناسی با بحرانهای ناشی از حوادث مقابله کرد.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در این دیدار گفت: خوشبختانه دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی جهاددانشگاهی استان کرمان توانسته اند خدمات بسیار خوبی را ارایه دهند که جای تشکر دارد.

وی خواستار همکاری ویژه جهاددانشگاهی در زمینه ارایه خدمات مشاوره و روانشناسی به پرسنل هلال احمر و امدادگران شد و افزود: با توجه به بالا بودن استرس در هنگام حوادث ناگوار اگر افراد آموزشهای لازم را در زمینه مشاوره ببینند آسیب های اجتماعی حین و بعد از حوادث به حداقل می رسد.

فلاح اهمیت مشاوره و خدمات روانشناسی را قبل، حین و بعد از حادثه بسیار ضروری ذکر کرد و افزود: تیم آموزش دیده و مجرب در این راستا می تواند هنگام حادثه با مهار استرس و فشار های روحی و روانی بهتر خدمت رسانی کند

23

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.