حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری با بیان اینکه امام حسین (ع) در سرزمین عرفه با خدای خود راز و نیاز کردند و به شیعیان خود هم آموختند، گفت: اگر کسی در ماه مبارک رمضان، شبهای قدر را درک نکرد و یا احساس کرد که دعای آن برآورده نشده است دیگر فرصتی نیست الا روز عرفه.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری در جلسه ای که در آستانه روز عرفه و عید قربان با حضور جمعی از پرسنل جهاددانشگاهی در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد، گفت: دعای عرفه تکلم امام معصوم، امام حسین (ع) با خدای خود در صحرای عرفات است در این دعا امام حسین (ع) ریز به ریز نعمتهایی که خدا به ما داده و در وجود ما است را یادآوری می کنند.

وی با بیان اینکه افتخار است که در جمهوری اسلامی ایران متولد شده ایم، گفت: سخت ترین مسایل بر امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان وارد شد. اینقدر مخالفت بود که، نوه پیغمبر (ص) امام حسین (ع)، را به شهادت رساندند، زن و بچه ایشان را به اسارت بردند و سالها تبعید و زندگی دنیایی آنها را محدود کردند اما در چنین فضایی دست از تبلیغ و رسالت خود برنداشتند و کوتاهی نکردند و در رابطه با دین سنگ تمام گذاشتند.

حجه الاسلام و المسلمین عامری همچنین به شهدای عزیزی چون شهید فخری زاده، احمدی روشن و … اشاره و تصریح کرد: شهدای عزیز در مکتب امام حسین (ع) تربیت شده اند هر کس در مکتب ایشان تربیت شود، می شود همچون شهدا و هر کس در مکتب یزید گام بردارد، می شود وطن فروش و … .

وی  با بیان اینکه در همه جای زندگی سید الشهداء توحید به چشم می خورد، گفت: در دعای عرفه شخصیت بزرگی همچون سیدالشهداء لب به سخن می گشاید اول با خدا صحبت می کند و همه ی اعضاء و جوارحش را یاد می کند و ایشان هیچ زمانی از خداوند متعال غافل نشدند و در این دعا هم کاملا مشهود است. درآیه ای از قرآن آمده است “ما جن و انس را خلق نکردیم مگر اینکه خدا را عبادت کنند” که امام حسین (ع) به خوبی به این آیه قرآن عمل کرده اند.

وی ادامه داد: فردی خدمت پیامبر اکرم (ص) رسید و به ایشان گفت که مرا موعظه فرمایید. پیامبر (ص) فرمودند؛ یک نصیحت می کنم تا آخر عمر به آن عمل کن “هر کاری که می خوای انجام دهی به عاقبت آن فکر کن اگر عاقبت آن ختم به خیر می شود انجام بده اگر عاقبت آن خوب نیست آن را رها کن و انجام نده چو ن اگر انجام دهی گرفتار می شوی”. لذا این جمله پیامبر اکرم (ص) را باید همیشه مد نظر داشته باشیم.

در ادامه این جلسه بخشی از عای عرفه و معنی آن قرایت شد.

14

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

شش + چهار =