گروه پژوهشی تکنولوژی های پیشرفته ساختمانی

زمينه اصلي فعاليت گروه تکنولوژي هاي پيشرفته ساختماني مي باشد که با توجه به پيشرفت چشمگير امر ساختمان سازي در دنيا و رسيدن به استانداردهاي جهاني، يکي از نيازهاي اصلي در زمينه تحقيق و پژوهش در امر ساختمان و سازه مي باشد. در اين گروه با توجه به زمينه اصلي فعاليت گروه مي توان به طور تخصصي در محورهاي زير فعاليت نمود که هر کدام ميتواند نياز هاي اساسي کشور را در اين زمينه مرتفع نمايد.

  • سازه هاي فضاکار:

با توجه به پيشرفت روشهاي نوين سازه اي و استفاده از سازه هاي فضاکار در ساخت و اجراي سازه هاي ويژه در اين گروه پژوهشي به ابعاد مختلف اين نوع سازه ها و رفع اشکالات آنها پرداخته ميشود.

  • بتن هاي فوق توانمند:

با توجه با اينکه سازه هاي بتني سهم قابل توجهي از ساختمانهاي در حال ساخت کشور را دارا مي باشند توليد بتن با خواص و ويژگيهايي همچون سبکي، استحکام در برابر زلزله و عوامل جوي و محيطي اهميت وافري دارد.

  • صنعتي سازي ساختماني:

با عنايت به بهره گيري از تکنولوژي‌هاي پيشرفته در سازه‌هاي مهندسي‌ به جاي روشهاي سنتي، بومي سازي تکنولوژي‌هاي صنعتي سازي با توجه به شرايط اقليمي منطقه، شرايط اقتصادي، به حداقل رساندن و رفع مشکلات موجود در استفاده از تکنولوژي‌هاي صنعتي سازي، از جمله فعاليتهايي است که بايد در مجموعه‌اي متخصص در زمينه تکنولوژي‌هاي پيشرفته ساختماني مورد تحقيق، بررسي و اجرا قرار گيرد.

طراحي، توليد و پياده سازي نسخه اوليه نرم افزار FORMIAN

با توجه به اینکه سازه های فضاکار دارای شکل هندسی و رفتار منحصر به فردی هستند، مدلسازی هندسی این سازه ها بسیار مشکل و سخت می باشد. در این بین تنها نرم افزاری که قابلت مدلسازی هندسی این سازه ها را دارد نرم افزار Formian  می باشد. این  نرم افزار تنها نرم افزار موجود در سطح بین المللی با قابلیت مدلسازی هندسی سازه های فضاکار در دنیا بوده که حاصل  بیش از 40 سال تحقیق در قالب حدود بیش از 30 تز دکترا جهت تعریف مفاهیم و پایه های این نرم افزار بوده است. ویرایش جدید این نرم افزار تحت نظارت علمی آقای پروفسور نوشین و گروهی متشکل از متخصصین سازه، معماری و نرم افزار گروه “سازه و زلزله” جهاددانشگاهی استان کرمان با بروز رسانی و اضافه نمودن قابلیتها و توانمندیهای ذیل در سطح استانداردهای بین المللی تولید گردیده است.