ششمین جلسه تفسیر سوره ی مبارک حجرات با حضور دکتر مهدی بازمانده رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و سایر پرسنل در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان با قرائت آیه هفت سوره حجرات در خصوص معنی این آیه گفت: بدانید که در میان شما رسول‏ خداست (که شما باید از او پیروى کنید) و اگر او در بسیارى از امور پیرو شما باشد، قطعاً به سختى و مشقّت خواهید افتاد، ولى خدا ایمان را محبوب شما قرار داده و در دلهایتان آن را زینت بخشیده است و کفر، فسق و گناه را مورد تنفّر شما قرار داده است. آنها همان رشد یافتگان هستند.

وی تصریح کرد: پیامهای این آیه این است که، رهبر جامعه اسلامی باید استقلال رای داشته باشد، آفت ایمان کفر، فسق و عصیان است، تنفر از بدی ها امری فطری است و باعث رشد انسان می شود، کسانی که از کفر، فسق و عصیان تنفر ندارد، رشد ندارند و از نعمتهای الهی بیزاری از کفر، فسق و عصیان می باشد.

حجه الاسلام و المسلمین عامری ادامه داد: علاقه به ایمان و تنفر از کفر، فسق و فجور نعمتی است از سوی خداوند متعال عطا شده است و خداوند آگاه و حکیم است.

وی با بیان اینکه، کسانی که دوستدار اهل بیت باشند در دنیا ده حسنه به آنها اعطا می شود، گفت: بی رغبتی نسبت به مظاهر دنیا، حرص و طمع نسبت به عمل صالح، رغبت و شوق در عبادت، شادمانی برای بیداری در شب برای مناجات با حق تعالی، عزت نفس داشتن و چشم طمع به دست مردم نداشتن ، سخاوت و بخشش نسبت به مستمندان و… از جمله خصوصیاتی است که اگر فردی اینها را داشته باشد از دوستداران اهل بیت است و اگر نداشته باشد برای کسب آنها باید تلاش کند.

حجه الاسلام و المسلمین عامری با بیان اینکه، کسانی که دوستدار اهل بیت باشند در قیامت ده حسنه به آنها اعطا می شود، گفت: این افراد در صحرای قیامت برای آنها دیوان و دفتری گشوده نمی شود، بی حساب وارد بهشت می شوند، اعمالشان را سنجش نمی کنند، نامه اعمال آنها را به دست راستشان می دهند، برای آنها آزادی از عذاب الهی را رقم می زند و… از جمله حسناتی است که به دوستداران اهل بیت در قیامت اعطا می شود.

10

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.